2014. augusztus 11., hétfő

Paleo tejföl

A TEJFÖL!

Milyen sokunknak hiányzik, igaz?
Pedig más országokban nem is nagyon ismerik. Én is nagyon szeretem, de tudjátok annak a híve vagyok, hogy ne akarjuk átpalósítani a hagyományos dolgokat, mert úgysem lesz olyan.
Egy-két dolognál lehet bejön, de összességében nem, és ne ezekre koncentráljunk és ne sóvárogjunk ezek után, mert akkor keserves lesz paleonak lenni.

1. Kesutejföl: Sokan ezt használják, én sosem próbáltam pedig biztos nagyon finom, de direkt nem akartam még csak kipróbálni sem, mert ha annyira finom arra vágyom majd az pedig végképp nem hiányzott, hogy egy ilyen drága dolog aminek a túlzott fogyasztása nem is igazán ajánlatos rabságában tartson.
A kesudiót előző este bő vízbe beáztatjuk. Másnap leszűrjük, átöblítjük. Vízzel, sóval és a citromlével turmixgépben vagy késes aprítóban krémessé dolgozzuk, majd hűtőben tároljuk.

2. Cocomasból tejföl: A keleti konyha nagyon sokat használja a kókusztejszínt tejföl helyett is. Nekünk az elején szokatlan a kókusz íze, de hamar észrevétlenül hozzászokunk és itt is egy kis sóval, borssal, citromlével még inkább tejföl ízűvé tehetjük a cocomast.

3. Tejföl tojásfehérjéből házilag: Csinálunk egy totut (paleo túrót) méghozzá úgy, hogy 10 tojásfehérjét szép lassan belecsorgatok 1 liter nagyon citromos vízbe. Kicsi sót is tegyünk bele. A tojásfehérjék pár perc után kicsapódnak ezt gézzel, vagy egy apró lyukú szűrővel leszűrjük, majd aprítóba tesszük és krémessé dolgozzunk. Ha szükséges még savanyíthatjuk ecettel, citrommal.


Ha már választani kell a harmadikra szavaznék egészség szempontjából.

Melyik tetszik a legjobban? 1, 2 vagy 3?
Felirat hozzáadása

2 megjegyzés: